BOON zet boon op de kaart

15-11-2016 (12:08) - Marketing

Bij Jumbo zijn drie nieuwe wereldmaaltijden van BOON te vinden. Het gaat om de varianten witte BOON tomaat, bruine BOON chili en BOON kikkererwten curry. De maaltijden liggen in het versschap en zijn te herkennen aan een transparante sta-zak.
 
Michael Luesink is bedenker van Boon. Hij ziet het als zijn persoonlijke missie om het imago van de Nederlandse boon te verbeteren. Luesink: ‘Bonen en peulvruchten vormen in veel landen de basis van talrijke gerechten. Dit inspireerde mij voor een nieuwe productlijn. Van oudsher is ook Nederland een bonenland, maar dat zijn we een beetje kwijtgeraakt. BOON gaat consumenten weer laten genieten van bonen. Wij bieden een betere smaak, meer bite en een eerlijk verhaal van boer tot bord.’
 
In juli 2016 tekende BOON de Green Protein Alliance (GPA). Dit samenwerkingsverband heeft als ambitie de consumptie van duurzame plantaardige proteïneproducten een boost te geven. Een goed moment, aangezien de Verenigde Naties 2016 hebben uitgeroepen tot het jaar van de boon.
 
Door samen te werken met Hollandse bonenboeren en betrokken te zijn bij het gehele proces van boer tot bord, is Luesink ervan overtuigd dat hij de boon ook in Nederland op de eettafel krijgt: ‘Dit jaar pionieren wij met kikkererwten van Nederlandse bodem met onze BOON-boeren Hans van Kessel, Andre Jurries, Jeroen Klompe en Eric Dortmans.’
 

Bureaus

Media

Economisch