Evenementenbranche groeit: behoefte aan marketing skills
31-01-2019 (11:29) - Marketing
Eventbrite heeft vandaag het Pulse Report uitgebracht, waar de laatste trends uit de evenementenbranche in terug te vinden zijn. Maar liefst 4.500 professionals geven hun mening over onderwerpen als marketing en promotie, budgetten en data. 300 van hen komen uit Nederland en België.
Uit het rapport blijkt we dit jaar een groei in het aantal evenementen kunnen verwachten. 48 procent van de ondervraagden denkt in 2019 meer events te gaan organiseren, waar 47 procent van hen denkt dat dit aantal gelijk zal blijven aan vorig jaar.
Een uitkomst die de onderzoekers al wel verwachtten is dat het grootste deel (57 procent) van de professionals het werven van deelnemers de grootste uitdaging vindt. Hiermee wordt het belang van marketing en promotie nog maar eens onderstreept. 48 procent van de ondervraagden geeft dan ook aan meer te willen investeren in de ontwikkeling van hun marketing skills. Voor event marketeers ligt hier een mogelijkheid.
mond-tot-mond
Mond-tot-mondreclame blijft daarbij volgens de ondervraagden het meest effectieve marketingmiddel. Daarna worden social media marketing en direct mail als meest effectief gezien. 78 procent noemt e-mailmarketing een middel dat sowieso ingezet wordt.
Tot slot is opvallend om te zien dat slechts 22 procent aangeeft dat data privacy en security een grote impact hebben in 2019. Met de invoering van de regelgeving rondom de AVG is dat verrassend. Aan de andere kant loopt het in lijn met de uitkomst dat slechts 26 procent van de ondervraagden bezoekersdata analyseert. Nog een kans voor marketeers die zich in de evenementenwereld begeven.
Lees hier het volledige rapport.