Hak lanceert Easy Eats voor snelle, gezonde maaltijden

Hak lanceert Easy Eats voor snelle, gezonde maaltijden

06-11-2025 (09:48) - Marketing

Studeren, sporten en een sociaal leven: het leven van Gen Z zit ramvol. Gezonde maaltijden zijn vaak de dupe van deze overvolle agenda, zo blijkt uit onderzoek van Hak. Het conservenmerk lanceert daarom de nieuwe productlijn Easy Eats, zodat jongeren ook met weinig tijd gezond kunnen eten.

Uit dat onderzoek blijkt dat slechts 30% van de jongeren tussen de 16 en 27 jaar dagelijks kookt. 50% van de ondervraagde jongeren wil wel graag gezond eten, en drie op de vijf zegt zich ook beter te voelen bij een gezonde leefstijl. Toch staat gezondheid niet bovenaan de prioriteitenlijst van Gen Z: gemak weegt zwaarder. Een meerderheid van de Gen Z’ers (60%) geeft aan dat ze gezonder zouden eten als dit makkelijker was.

In dat gat springt Hak met de introductie van Easy Eats. Deze kant-en-klaarmaaltijden zijn verkrijgbaar in vier varianten: Pompoen Orzo, Teriyaki Noodles, Pasta Pomodoro en Tex Mex Chili. Zo kunnen ook mensen die kiezen voor een snelle hap alsnog gevarieerd eten. 

Gemak én goed eten

Kyra Zonderop, Marketing Manager bij HAK: "We weten dat Nederlanders structureel te weinig groenten en peulvruchten eten, en dat de consumptie zelfs licht daalt. Het huidige aanbod van snelle, gemaksgerichte maaltijden helpt daar niet bij. Daarom investeren wij juist in innovaties die laten zien dat gemak en goede voeding wel degelijk hand in hand kunnen gaan."

De Easy Eats-producten liggen vanaf deze week in de bekende supermarkten. 


Bureaus

Media

Economisch