Introductie eerste PET FREE zones in de Benelux

10-10-2016 (11:03) - Marketing

Op de Dag van de Duurzaamheid lanceren Dopper en Spotify de eerste ‘PET FREE’ zones in de Benelux zijn een feit. Op initiatief van Dopper hebben Spotify, Bever en het Design Thinking Center hun handtekening gezet onder de zogenoemde PET FREE Pledge, waarmee zij beloven om gebotteld water van de werkvloer te verbannen en uitsluitend kraanwater te drinken. 


Dopper is het PET FREE project gestart om de grootschalige vervuiling van PET-flesjes een halt toe te roepen en het drinken van kraanwater te promoten. Het bedrijfsleven lijkt een logisch startpunt omdat ondernemers vaak het voortouw nemen in verandering. Op de nieuwe PET FREE werkplekken worden PET-flesjes vervangen door een duurzaam alternatief. Dat alternatief hoeft zeker geen Dopper te zijn; een waterkan met glazen is evengoed een manier om het gebruik van wegwerpflesjes terug te dringen, meent Dopper.


Vrije Universiteit

Vanuit het bedrijfsleven wordt positief gereageerd op het initiatief; naast Spotify, Bever en Design Thinking Center zijn nu ook de Vrije Universiteit met behulp van de Green Office en Studio Brussel zich aan het opmaken voor de transitie naar de PET-vrije werkplek. 


Bureaus

Media

Economisch