JCDecaux plaatst eerste duurzame Abri in Haarlemmermeer
25-03-2011 (09:07) - Marketing
Onder toeziend oog van wethouder Bak onthulde JCDecaux de eerste nieuwe Abri in de gemeente Haarlemmermeer. In totaal zullen er de komende zes weken 190 nieuwe en duurzame Abri’s geplaatst worden in de gemeente. Het plaatsen van het nieuwe stadsmeubilair en informatiezuilen is onderdeel van de aanbesteding die de gemeente in het najaar van 2010 aan JCDecaux gunde. De wereldmarktleider in buitenreclame lost hiermee CBS Outdoor af als Abri-exploitant in Haarlemmermeer.
Binnen zes weken vervangt JCDecaux alle huidige Abri’s door nieuwe, eigen modellen van het type Criffic. Alle Abri’s zijn uitgerust met de door JCDecaux en Ziut ontwikkelde GraduaLight Dimmer, waarmee een energiebesparing van 40% kan worden bereikt.
In oktober vorig jaar werd bekend dat JCDecaux de openbare aanbesteding van de gemeenten Haarlemmermeer en Aalsmeer had gewonnen. JCDecaux, dat onder meer actief is in Amsterdam, Utrecht en Den Haag, vergrootte met deze gunning haar koppositie in de Randstad met de toevoeging van wederom een gemeente met meer dan 100.000 inwoners.
Haarlemmermeer is qua oppervlak één van de grootste gemeenten van ons land en heeft Hoofddorp als regionaal centrum van bedrijvigheid. De gemeente huisvest een groot aantal grote ondernemingen als Walt Disney, Dura Vermeer, ASICS, Sanoma, Holland Casino, L’Oréal, TNT en Thomas Cook. Bovendien is de aanwezigheid van JCDecaux in de Haarlemmermeer ook van grote waarde gezien de strategische ligging van Haarlemmermeer ten opzichte van Schiphol. De exploitant vergroot met de plaatsing van de 190 nieuwe Abri’s de zichtbaarheid voor haar klanten in deze regio aanzienlijk.