
Kauwgommerken Extra en Hubba Bubba in Nederlandse supermarkten
Kauwgommerken Extra en Hubba Bubba liggen vanaf vandaag in de schappen van de Nederlandse supermarkten. Daarmee breidt producent Mars zijn portfolio in Nederland uit, met focus op de zogenoemde 'Transaction Zone', de plek waar consumenten last-minute aankopen doen.
De introductie van Extra en Hubba Bubba wordt ondersteund door een campagne die zich focust op het tot rust brengen van je innerlijke stem. Ook de marketingcampagne, gericht op jongeren, is per direct overal te zien. Jongeren kauwen 3x zoveel kauwgom als dertig plussers. Bovendien nemen druk en spanningen enorm toe in de tienerjaren, maar het brein is nog niet dusdanig ontwikkeld dat tieners hier goed mee om kunnen gaan.
Laura Luijten, Strategic Demand Director Mars Nederland: "Kauwgom is meer dan alleen een verfrissende snack; het kan een hulpmiddel zijn voor moodmanagement. Deze benadering stelt ons in staat om een andere positie in te nemen op de markt, en we zijn ervan overtuigd dat onze producten een positieve impact hebben op de manier waarop kauwgom ervaren wordt. Ik ben trots op het team en op de klanten voor het in ons gestelde vertrouwen."
Extra is wereldwijd het meest verkochtte kauwgommerk en staat bekend om de langhoudende smaak.