MijnKPN totaal vernieuwd: iedereen mag meetesten
28-05-2018 (12:09) - Marketing
KPN start vandaag met de open testversie van de totaal vernieuwde MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met de eindgebruikers een op maat gemaakt selfservicekanaal te creëren.
MijnKPN: best in class selfservicekanaal
KPN wil met de vernieuwde MijnKPN haar klanten een best in class selfservicekanaal bieden, waarmee ze optimaal en gemakkelijk gebruik kunnen maken van hun KPN-producten. Om dit te realiseren roept KPN de hulp in van de mensen die het meest gebruik maken van onze selfservicekanalen: haar klanten. De nieuwe MijnKPN wordt namelijk in een open testversie verder ontwikkeld, met hulp van klanten. Hierbij krijgt iedereen de mogelijkheid om mee te testen, de ontwikkeling te volgen én feedback te leveren.
Open ontwikkelproces
KPN kiest voor een open ontwikkelproces, waarbij klantfeedback een belangrijke pijler is. In de afgelopen maanden heeft KPN met een kleine groep mensen de nieuwe MijnKPN al getest in een gesloten test-groep. Vanaf vandaag is de testversie voor elke klant van KPN beschikbaar en kunnen alle klanten meedoen met het verbeteren en testen van de vernieuwde MijnKPN.
De voortgang van de ontwikkeling van MijnKPN is te volgen via kpn.com/nieuwemijnkpn. Elke mijlpaal tijdens het ontwikkelproces zal hierop vermeld worden. Via deze pagina kunnen klanten zich ook aanmelden voor de open testversie voor zowel Android en iOS, en de vernieuwde webomgeving.
De nieuwe MijnKPN heeft dezelfde functionaliteiten als de huidige versie. Door het herschrijven van de code kunnen toekomstige functionaliteiten sneller gelanceerd worden. De nieuwe MijnKPN wordt gebouwd door een in house team van developers bij het App Center van KPN.