
Honderden 'ik ruik lekker'-tattoos de lucht in op Lowlands
Op Lowlands doken dit weekend ineens honderden armen met dezelfde tekst de lucht in: 'ik ruik lekker'. Geen protest en geen guerilla-stickers, maar een creatieve marketingstunt van The Lekker Company, een Nederlandse start-up die natuurlijke deodorant maakt.
In plaats van flyers of wegwerp-gadgets koos de deelnemer van Coolest Dutch Brands 2024 voor een tijdelijk tattoo-statement. Bezoekers die bij de Lekker-shop op The Block hun deo probeerden of kochten, kregen de vegan en plasticvrije tattoo cadeau. Het resultaat: zodra de muziek losbarstte, gingen honderden 'ik ruik lekker'-tattoos tegelijk de lucht in.
"Wij wilden laten zien dat marketing ook vrolijk, duurzaam en een tikje gek kan zijn", zegt oprichter Dewi van de Waeter. "Stickers en flyers belanden in de prullenbak, maar zo’n tattoo leeft op het festival zelf. En het past perfect bij onze deo’s: duurzaam, kleurrijk en effectief – zelfs midden in de moshpit."