Picnic bedient doven en slechthorenden met app

15-11-2016 (09:22) - Marketing

Picnic heeft een app ontwikkeld die is aangepast voor mensen met een visuele beperking. Tijdens de ontwikkeling kreeg de online supermarkt hulp van klanten die zelf blind zijn. De app is gemaakt door Picnics eigen iOS-developers.
 
Ruud van Zomeren is een van de blinde klanten die meewerkte aan de app. Hij nam zelf contact op met het bedrijf en droeg ideeën aan om de app toegankelijker te maken voor blinden en slechtzienden: ‘Ik kan nu twee keer zo snel mijn boodschappen bestellen en ben er dan ook prima over te spreken. Ik denk dat de meeste gebruikers prima overweg kunnen met deze nieuwe app.’
 
‘Met de app kan ik nu zelfstandig boodschappen doen, waar ik ook ben’, zegt Esther Döll uit Amersfoort, die slechtziend is. ‘In de fysieke winkel kon ik niet alle boodschappen zien en moest ik vaak hulp vragen. Nu hoeft dat niet meer en daarom ben ik erg blij dat Picnic dit heeft ontwikkeld.’
 

Bureaus

Media

Economisch