Picnic neemt pakketjes van PostNL mee

Picnic neemt pakketjes van PostNL mee

27-03-2025 (16:25) - Marketing

Online supermarkt Picnic neemt vanaf nu ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic. Ze hoeven dan niet meer naar een PostNL-punt, waardoor ze tijd besparen en minder CO2 uitstoten.

Online supermarkt Picnic neemt vanaf vandaag ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic.

Het ophalen van pakketjes van een andere aanbieder was vanaf de start vijf jaar geleden meteen een succes. Afgelopen jaar gaven klanten honderdduizenden pakketjes mee aan de bezorgers van Picnic. Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: 'Klanten geven aan dat ze het fijn vinden om niet voor dat ene pakketje de deur uit te hoeven. Veel klanten vroegen dan ook wanneer we ook pakketjes van PostNL mee gaan nemen.”

Samen sporten, samenwerken

Sinds enkele maanden zijn Picnic en PostNL titelsponsor van Team Picnic PostNL, de Nederlandse wielerploeg. 'Door onze sportieve samenwerking raakten we ook al snel in gesprek over de mogelijkheid om retourpakketten van Picnic-klanten te bezorgen', aldus Pim Berendsen, CFO van PostNL. 'Online winkelen is steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven en het is het aan ons als e-commercepartijen om door innovatieve oplossingen het versturen en retourneren van pakketten voor onze klanten makkelijker te maken.'

Het gaat voorlopig om retourpakketjes van webwinkels, die voorzien zijn van een meegeleverd of uitgeprint retourlabel. Ook pakketjes met zogenaamde ‘heen- en teruglabels’ worden opgehaald. De bezorger van Picnic scant het retourlabel dat op het pakket zit en neemt de pakketjes mee naar de lokale hub, waar ze opgehaald worden door PostNL. 


Bureaus

Media

Economisch