Renault officieel partner van Dutch Design Week
30-03-2018 (10:33) - Marketing
Dutch Design Week (DDW) is in zestien jaar uitgegroeid tot het grootste designevenement van Noord-Europa, met 335.000 bezoekers en 2.600 designers verdeeld over 110 locaties in Eindhoven. Het designevent brengt relevante meningen, ontwikkelingen en bewegingen in de wereld van design en innovatie samen.
Design en Easy Life innovaties passen in de filosofie van Renault. DDW maakt die waarden concreet. Sinds de oprichting van Renault in 1898 is Easy Life onderdeel van het DNA. Innovaties die het leven van mensen makkelijker maken, zoals elektrisch rijden. Het design van Renault wordt bepaald door de Nederlander Laurens van den Acker, vice president corporate design van Renault. Hij introduceerde bij zijn komst in 2009 een nieuwe designstrategie, met een herkenbare styling gebaseerd op warme en sensuele lijnen.
45 x Renault ZOE
Bezoekers van Dutch Design Week kunnen zich voor het eerst laten vervoeren per elektrische auto. Renault zet maar liefst 45 exemplaren van de elektrisch aangedreven ZOE in als ‘design ride’ voor het vervoer van en naar de verschillende locaties in Eindhoven. De inzet van de ZOE sluit aan op de toekomstvisie van Renault die elektrisch, autonoom en connected zal zijn. Dit wordt ook het thema van Renault tijdens Dutch Design Week 2018.