Succesvolle investeringsronde voor Ijsbaart

Succesvolle investeringsronde voor Ijsbaart

28-03-2024 (14:21) - Marketing

Ijsbaart, een Nederlandse plantaardige ijsmaker, heeft vandaag bekend gemaakt dat het met succes een investeringsronde heeft afgerond. Door deze financieringsronde kan Ijsbaart haar positie op de ijsmarkt versterken en groeiambities realiseren.

De investeringsronde, waarbij Noorderimpact als Ijscuypje betrokken zijn, heeft een totale financiering van € 750.000 opgeleverd. De twee ondernemingen benadrukken hiermee hun vertrouwen in de toekomst van Ijsbaart. 

Met deze financiële middelen zal IJsbaart haar productontwikkeling versnellen, haar team uitbreiden en investeren in festivalverkooppunten. Hierdoor zal het bedrijf haar ambitie om de nummer-1 uitdager te worden op de ijsmarkt nog beter kunnen realiseren. 

Sterkere positie op ijsmarkt

Roderick Verplanken, mede-eigenaar van IJsbaart, reageert enthousiast op de afgeronde investeringsronde: "Deze financiering is een belangrijke mijlpaal voor IJsbaart en stelt ons in staat om onze groeiambities waar te maken. We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat NoorderImpact en IJscuypje in ons hebben gesteld, en we kijken ernaar uit om samen met hen onze positie op de ijsmarkt verder te versterken."

Plantaardig voedsel

Sjoerd Zijlstra, directeur van NoorderImpact, een investeringsmaatschappij, deelt zijn enthousiasme over de samenwerking, waarbij hij benadrukt dat dit initiatief goed aansluit bij één van de speerpunten van NoorderImpact om de consumptie van plantaardig voedsel te stimuleren: “Wij denken dat IJsbaart in staat is om plantaardige ijsjes op een toegankelijke manier breed in de markt te zetten”.

Ondersteuning bij groei

Klaas de Lange, mede-eigenaar van IJscuypje, een ijssalon keten, geeft aan zeer verheugd te zijn dat hij naast de producent van IJsbaart nu ook als investeerder kan bijdragen aan de groei en missie van IJsbaart: “Ambachtelijk en vers ijs, dat is waar wij van IJscuypje in geloven. De passie van IJscuypje? Het maken van het lekkerste ijs van eigen bodem, zodat iedereen kan genieten van ijs zoals ijs hoort te zijn. Dit sluit fantastisch aan bij hoe IJsbaart naar de ijswereld kijkt en hier complementeren wij elkaar heel goed. Ik ben zelf al jarenlang ondernemer als eigenaar van Weerribben Zuivel en sinds kort IJscuypje. Het is mooi om op deze manier nieuwe ondernemers te kunnen helpen in hun ambitie en groeipotentie.”

IJsbaart kan naast de productie door IJscuypje veel leren van het jarenlange ondernemerschap van Klaas de Lange en zijn merk Weerribben Zuivel. Klaas is een ondernemer die het net als IJsbaart allemaal net iets anders doet. Met passie en liefde voor kwaliteit een mooi product maken als alternatief voor de grote bekende spelers. Op transparante wijze laten zien hoe een product dat écht beter is voor de wereld tot stand komt. Zowel Klaas de Lange als IJsbaart onderneemt om impact te maken en zet zich in voor een hogere standaard voor dier, mens en mileu.


Bureaus

Media

Economisch