
De Telegraaf vernieuwt app en website voor betere gebruikerservaring
De app en (mobiele) website van De Telegraaf zijn volledig vernieuwd voor een betere gebruikerservaring. Daarnaast krijgt de redactie de mogelijkheid om meer karakter te geven aan de digitale platformen met de kenmerkende spraakmakende journalistiek van De Telegraaf.
De nieuwe app en website sluiten beter aan op het veranderende gedrag van bezoekers. Verreweg de meeste lezers bezoeken De Telegraaf via hun smartphone. De vernieuwde navigatie maakt het voor de lezer makkelijker om naar populaire pagina’s te surfen. Op de nieuwe auteurpagina’s zijn alle artikelen en columns terug te vinden. En op de voorpagina zijn er meer mogelijkheden om het nieuws op verschillende manieren te presenteren dankzij flexibele blokken.
"De papieren voorpagina van De Telegraaf is een instituut. Op onze nieuwe platformen kunnen we ook digitaal onze spraakmakende journalistiek beter tonen," zegt Kamran Ullah, Algemeen Hoofdredacteur van De Telegraaf, die de lancering van de nieuwe platformen als een belangrijk markeringspunt ziet. "De redactie van De Telegraaf transformeert naar een digitale redactie, die uiteraard zes dagen per week een krant blijft maken. We zetten nu een grote stap op weg naar een digitale toekomst."
Alles-in-één ervaring
Ook Riske Betten, Directeur B2C Mediahuis, benadrukt het belang van de vernieuwing: "De nieuwe app en site zijn ontwikkeld met ons belangrijkste doel voor ogen: een nieuwsbeleving bieden die uniek is voor De Telegraaf en aansluit bij onze lezers, kijkers en luisteraars. We combineren snelheid, gebruiksgemak en journalistieke impact in één digitale ervaring. Hiermee leggen we een stevig fundament voor de verdere digitale groei van De Telegraaf."