DPG Media en Brand Metrics: 'doorbraak in meten realtime CTV-reclame impact'
DPG Media en Brand Metrics kondigen de lancering aan van een doorbraak in het meten van CTV-reclame voor hun streaming platform VTM GO. De nieuwe oplossing stelt adverteerders op VTM GO in staat om het brand lift-effect van campagnes in realtime te meten zonder traditionele onderzoekspanels.
Een aangepaste uitbreiding binnen de VAST-specificaties meet de frequentie en het tijdstip van blootstelling aan de campagne en stuurt vervolgens een vraag naar het CTV-toestel van de gebruiker, die meteen kan reageren via de afstandsbediening.
Vier factoren die het verschil maken
Elke meting levert campagneresultaten op voor vier belangrijke brand resultaten: bekendheid, overweging, referentie en de intentie om actie te ondernemen. Gegevens die van cruciaal belang zijn voor adverteerders en bureaus.
Na de succesvolle lancering met VTM GO zal DPG Media de innovatie verder uitrollen naar de rest van het portfolio. RTL Play, een prominent streaming platform in het Zuiden van ons land, is de volgende in de rij.
Anders Lithner, Brand Metrics CEO: “Met meer dan 40.000 gemeten campagnes heeft Brand Metrics de impact van digitale reclame op merken keer op keer bewezen. We zijn verheugd om deze spannende samenwerking met DPG Media aan te kondigen. Omroepen en media-eigenaren kunnen nu CTV-campagnes rechtstreeks meten op devices, een belangrijke stap naar een transparanter, toegankelijker ecosysteem.”
"Stefan Havik, CDO: “Connected TV combineert de impact van televisie met de precisie van digitale reclame. Met dit interactieve brand lift survey product stelt DPG Media adverteerders en bureaus in staat om de impact van dit kanaal beter te begrijpen, voor meer verantwoordelijkheid op lange termijn.”