Exclusieve titels op NPO Start werpen vruchten af

Exclusieve titels op NPO Start werpen vruchten af

27-05-2025 (13:33) - Media

Het publiek weet NPO Start steeds meer te vinden als publieke streamingsdienst. De gemiddelde totale kijktijd per week is in het eerste kwartaal van 2025 met 23 procent gegroeid ten opzichte van het eerste kwartaal van 2024. Exclusieve programma's en de optie om vooruit te kijken zijn de grootste trekpleisters.

Op de foto: de mannen van 'De FOMO Show'. Credit: YouTube-kanaal NPO 3

Het eerste kwartaal van dit jaar is de NPO begonnen met het maken van grote titels speciaal voor NPO Start, zoals 'Ik val niet, ik dans' (KRO-NCRV), 'De Restaurantmoord' (KRO-NCRV), 'Hel of Hotel' (EO) en 'Ik vertrek voor de liefde' (AVROTROS). Op 19 juni komt daar 'Dit jaar gaat het niet lukken' (BNNVARA) bij. 

Voor ieder wat wils

NPO Start richt zich op een generatie die niet meer of minder lineair kijkt en biedt de kijker een zo gebalanceerd mogelijk aanbod. Afgelopen week is 'Knockout Champs' (BNNVARA) gelanceerd. Dit is een NPO Start-doorvertaling van de zeer goed bekeken YouTube-serie 'Accepteer de Punchline' van het kanaal van Supergaande.

In juli komt ook de succesvolle YouTube-serie 'De FOMO Show' (KRO-NCRV) naar NPO Start met een voor streaming gemaakte roadtrip door Amerika. Afgelopen september won 'De FOMO Show' nog de Televizier-Ring voor Online Videoserie.

 


Bureaus

Marketing

Economisch