FONK 373 nu live met Retail in the fast lane
Toen het dossier Retail in de Fast Lane in de steigers werd gezet, konden we niet vermoeden hoe ‘fast’ het in 2023 precies zou gaan. Inmiddels is duidelijk dat wie niet mee wil doen in the fast lane aan het kortste eind trekt. Ook in retail, of beter gezegd: jùist in retail.
Retailorganisaties die hun zaken niet op orde hebben, sluiten de een na de ander gedwongen de deuren. Zeer zichtbare faillissementen waren recent: Scotch & Soda, VanMoof, Meatless Farm, Chasin, Big Bazar, BCC en straks misschien ook Shoeby. Er zijn er zeker nog meer aan het lijstje toe te voegen, maar de variatie die je hier ziet, schetst het beeld voldoende: er sneuvelen merken over de volle breedte van het retail-palet.
Consumenten zijn uitermate kritisch geworden en straffen missers genadeloos af. Brandowners die er nu nog vanuit durven gaan dat ‘een foutje’ wel door de vingers wordt gezien, trekken aan het kortste eind. De lat onwaarschijnlijk hoog leggen, moedig zijn, consumenten verrassen en hen op alle platformen op een relevante manier meeslepen in je verhaal en missie, is de essentie van ieder succesvol merk. Klinkt simpel, is het niet. Daarover (en over nog veel meer) gaat de nieuwe editie van Fonk magazine.
Geen abonnee? FONK 373 is nu beschikbaar in de losse verkoop
Fonk magazine 373 lezen, maar geen abonnement? Deze opmerkelijke editie is nu ook in de losse verkoop beschikbaar!