Talpa Media verstevigt marktleiderschap in de digitale audiomarkt

Talpa Media verstevigt marktleiderschap in de digitale audiomarkt

27-05-2025 (11:21) - Media

Per 1 juni gaat Talpa Media op exclusieve basis de verkoop verzorgen van programmatic audio-advertenties en Run of Network (RON) campagnes van het volledige podcastaanbod van Dag & Nacht Media en Tonny Media, beide dochterbedrijven van Podimo.

Dag & Nacht Media en Tonny Media blijven zelf verantwoordelijk voor de verkoop van native advertising en branded content. Talpa Media verstevigt hiermee haar leidende positie als 'one stop shop' voor audio, waardoor het voor adverteerders en bureaus mogelijk is om in het juiste umfeld en via een ‘single point of contact’ audiocampagnes in te kopen op FM, DAB+, streaming audio en podcasts.

Aansluiting bij NMO en Audify

Podimo vindt het belangrijk om te participeren in industriestandaarden, en sluit zich per 1 juni als eerste zelfstandige podcastuitgever aan bij zowel het NMO als Audify. Hiermee krijgen bureaus en adverteerders inzicht in het podcastgebruik volgens de industriestandaarden van het NMO. Het stelt Talpa Media ook in staat om podcast als onderdeel van haar Audio Connect propositie aan te bieden aan de markt. Deze propositie bundelt alle relevante audiokanalen tot een krachtige propositie, onderbouwd met betrouwbare en transparante marktdata.

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “Het is ontzettend waardevol dat Podimo zich met haar ruim 75 podcasttitels aansluit bij zowel OMS als NMO en Audify. Podcastbeluistering zit duidelijk in de lift, en veel luisteraars genieten van de fantastische content die door vele makers met veel liefde en aandacht wordt gemaakt. Podimo heeft door de overnames van Dag & Nacht Media en Tonny Media een leidende positie in de podcastmarkt verworven. OMS zorgt er door deze samenwerking voor dat adverteerders en bureaus op een efficiënte en effectieve wijze toegang hebben tot deze luisteraars, via haar Audio Connect propositie. In combinatie met toegang tot het podcastportfolio van Audiohuis, een samenwerking die we eerder dit jaar lanceerden, zijn we in staat om klanten nog beter te bedienen met een complementair portfolio van audiomerken.”

Anko Steenbeek, Sales Director Dag & Nacht Media: “De podcastmarkt ontwikkelt zich razendsnel en heeft inmiddels zijn waarde bewezen als effectief mediamiddel voor adverteerders. Met het samenbrengen van de netwerken van Tonny Media en Dag en Nacht Media onder de vlag van Podimo is een belangrijke stap gezet richting meer impact en bereik. Door nu ook samen te werken met OMS, en in het verlengde daarvan met Audify en NMO, tillen we de hele branche naar een hoger niveau. We maken de markt transparanter, professioneler, toegankelijker en klaar voor verdere groei van podcasts én van audio als geheel.”

Dag & Nacht Media, Tonny Media en Talpa Media gaan deze samenwerking aan omdat ze zien dat er ruimte is om de podcastmarkt te professionaliseren en de markt volwassener te maken. 


Bureaus

Marketing

Economisch