![Andreas Moll leidt marketing en merchandising bij ASICS EMEA](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-02-06_om_12.19.43.png)
Andreas Moll leidt marketing en merchandising bij ASICS EMEA
ASICS benoemt Andreas Moll tot Vice President of Category voor EMEA. In deze rol is hij verantwoordelijk voor marketing, merchandising en productontwikkeling, met speciale aandacht voor de groei van Performance Sports.
Moll is geen onbekende binnnen ASICS. De afgelopen twee jaar was hij actief als Category Director, waar hij het hardloopportfolio versterkte en de zichtbaarheid van het Japanse sportmerk verder vergrootte. Dankzij zijn strategische visie, leiderschap en de succesvole lancering van innovatieve producten, groeide ASICS uit tot de grote speler binnen de hardloopcategorie die het vandaag de dag is.
Andreas begon zijn carrière bij ASICS in 2012 als Merchandise Manager Footwear. Daarna vervulde hij verschillende leidinggevende functies, waaronder Senior Merchandise Manager Footwear EMEA en Merchandising Director Footwear. Voordat Andreas bij ASICS begon, werkte hij bij PUMA en Amer Sports Corporation in Duitsland, waar hij ervaring opdeed in consumentengedrag en marktdynamiek. "Met zijn indrukwekkende track record en diepgaande kennis van de industrie ben ik blij dat hij deze belangrijke rol op zich neemt en blijft bijdragen aan de groei van ASICS", aldus Carsten Unbehaun, CEO van ASICS EMEA.
Andreas volgt Gary Raucher op, die benoemd is tot Global Head of Marketing bij ASICS.