Hotel L'Amour zet ANWB Energie neer als betaalbare energieleverancier

Hotel L'Amour zet ANWB Energie neer als betaalbare energieleverancier

07-11-2025 (14:57) - Campagnes

Slechts 16 procent van de Nederlanders vertrouwt zijn/haar energieleverancier. In een markt vol ingewikkelde contracten en kleine lettertjes kiest ANWB daarom voor eenvoud en eerlijkheid. De campagne, door Hotel L'Amour, laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van betaalbare energie.

"Iedereen kent ons van de Wegenwacht: we zijn er als het onderweg misgaat", zegt Yeroen Oosterman, Manager Merk a.i. van ANWB. "Al 140 jaar zet de ANWB zich in voor grote veranderingen. Daarom zetten we ons ook in voor betaalbare energie, onze brandstof van de toekomst."

De campagne is het volgende hoofdstuk in de bredere merkstrategie die focust op propositieverbreding: 'ANWB helpt Nederland op weg en niet alleen bij pech'. In de nieuwe campagne laat Buddy zich uitgebreid föhnen door zijn baasje, die is overgestapt naar goedkopere energie van ANWB. En dus kan die föhn gerust even blijven blazen.

Peter van Rij, founder Hotel L’Amour: "De energierekening blijft natuurlijk nog steeds een flink deel van je huishoudbudget. En dus vonden we het belangrijk om de wellness behandeling van Buddy binnen de perken te houden. Ook al denkt hij daar zelf ongetwijfeld anders over."

Vertrouwen als propositie

ANWB Energie biedt energiecontracten op basis van de inkoopprijs. Geen bonussen voor nieuwe klanten, geen opzegboetes, geen kleine lettertjes. Dagelijks opzegbaar, prijzen die altijd eerlijk blijven en transparant voor iedereen.

"Het klantbelang staat voorop. Dat is de verandering die we als ANWB willen brengen in de energiemarkt. Door energie te leveren waarbij wij níet meer winst maken als iemand meer verbruikt. Zo willen we energie voor iedereen betaalbaar houden", aldus Perry Lievaart, directeur Product en Marketing bij ANWB Energie.

De campagne is vanaf deze week te zien en wordt breed uitgerold op TV + OLV, radio, OOH en op social.

Bekijk hier hoe Buddy geföhnd wordt: 

Credits

Adverteerder: ANWB: Yeroen Oosterman, Lijster van Rossem, Susanne Steenbergen
Concept: Hotel L’Amour
Productiemaatschappij: Annomann
Mediabureau: Wavemaker
Regisseur: Jeroen Annokkee
DoP: Floris van der Lee
Edit: Bellamy Studio’s
Post productie en snuitreplacement: Post Office
Muziek: Tom Tukker
Geluid: Post Office