Candid benoemt Dennis Lensen tot Head of Media Investment

Candid benoemt Dennis Lensen tot Head of Media Investment

06-05-2025 (10:55) - Mensen

Dennis Lensen is de nieuwe Head of Media Investment van Candid. Hij neemt het stokje over van Michel Frank (64), die na ruim 4,5 jaar afscheid neemt van de communicatiegroep.

Lensen wordt verantwoordelijk voor de strategische en operationele aansturing van alle media-investeringen van de Candid bureaus en haar eigen producten RLVNT en mJourney. Dennis Lensen, sinds 2019 werkzaam bij Candid, vervulde de afgelopen jaren de functie van Digital Trader en Head of Product Development & Innovation.

In zijn nieuwe rol rapporteert hij aan Auke Boersma, Chief Commercial Officer van Candid: "Dennis heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een gedreven innovator en is als geen ander in staat om onze strategische transitie naar AI gedreven media investment management verder vorm te geven. We zijn Michel dankbaar voor zijn waardevolle inzet en wensen hem alle goeds."

Technologie en AI combineren

Volgens Rudiger Wanck, CEO van Candid sluit de benoeming van Dennis "perfect" aan bij ontwikkeling die Candid op dit moment doormaakt. "Hierbij combineren we technologie en AI gebruiken om de complexiteit voor onze klanten te verwijderen en daarmee hun merken in staat stellen sneller te laten groeien. Door processen te vereenvoudigen, data te integreren en met inzet van AI te combineren kunnen we steeds snellere en betere mediainvesteringsmodellen ontwikkelen voor onze klanten."

Samenwerken met STROOM

Als Head of Media Investment zal Lensen een sleutelrol spelen in de verdere ontwikkeling van media investment management binnen Candid. Hij zal daarbij nauw samenwerken met Candid’s mediabureau STROOM en de eigen mediaproducten RLVNT en mJourney in Nederland en in de UK.

Dennis Lensen: "In een tijd van continue economische onzekerheid en een snel veranderend medialandschap, is flexibiliteit geen luxe maar een noodzaak. De verdere digitalisering en de opkomst van AI stellen ons in staat continue de media-investeringen van onze klanten te optimaliseren. Gecombineerd met onze groeimentaliteit zijn we dan ook klaar om niet alleen te anticiperen op verandering, maar deze te leiden."