Hankook rekent af met technische en angstaanjagende bandenspots

Hankook rekent af met technische en angstaanjagende bandenspots

16-07-2025 (11:11) - Campagnes

Hankook lanceert de campagne 'Live your life. Leave tires to us.' Het Zuid-Koreaanse merk neemt met de campagne de hak op traditionele bandenspots die vaak serieuzer van aard zijn. De campagne is ontwikkeld door Innocean Berlin, en wordt uitgerold in Nederland en 13 andere Europese markten.

In plaats van ingewikkelde specs of de veilgheid van de banden in de spotlights te zetten, gooit Hankook het over een andere boeg: de meeste mensen geven geen kik welke banden zij onder hun auto hebben. Dit eerlijke inzicht vormt de basis van de nieuwe strategie, waarbij de mens achter het stuur centraal staat. De boodschap is helder: ga vooral door met wat voor jou belangrijk is, dan zorgen zij wel voor veilige banden. 

De hoofdrol in de campagne is weggelegd voor Hank, een gepensioneerde monteur die zich sinds zijn pensioen stort op nieuwe hobby's als pottenbakken, breien en mediteren. In een reeks van drie langere online video's plus social snippets, volgen we zijn avonturen vanuit zijn oude garage, die is omgetoverd tot creatief altelier. Tussendoor deelt de pensionado zijn liefde voor banden.

Nieuwe socialstrategie

Ook de socialaccounts van Hankook krijgen een update. Zo verschijnen er op hun vernieuwde profielen visuals van mensen die genieten van het alledaagse, ondersteund door de banden van Hankook. Ook worden verhalen gedeeld over de voordelen van hun banden, zonder belerend over te komen. 

Lars Herberer, creatief eindverantwoordelijke bij Hankook Tire Europe: "Ons doel is om een nieuwe standaard te zetten voor communicatie over banden. Vanaf het eerste gesprek met Innocean zaten we op één lijn. We zijn gek op Hank en geloven dat dit platform ons merk op een opvallende maar bescheiden manier laat opvallen, zonder cijfers en zonder paniekzaaierij."