Fjällräven voor vierde jaar op rij uitgeroepen tot meest duurzame Zweedse merk

20-03-2023 (16:37) - Sustainable

Voor het vierde jaar op rij hebben consumenten in Zweden Fjällräven uitgeroepen tot het meest duurzame merk van het land in de categorie ‘Clothes and Fashion Brands’ in de Sustainable Brand Index 2023.

Met 80.000 consumenten in acht landen meet en analyseert de Sustainable Brand Index bijna 1.600 merken in 36 sectoren op duurzaamheid. De onafhankelijke studie, die sinds 2011 jaarlijks wordt uitgevoerd, onderzoekt hoe duurzame merken door consumenten worden waargenomen.

Gedeelde winnaars

“Sterke outdoormerken kunnen vandaag de dag niet overleven zonder degelijke duurzaamheidspraktijken. Het is buitengewoon bemoedigend dat het werk dat Fjällräven doet, wordt gezien en gewaardeerd door consumenten”, zegt Martin Nordin, Executive Chairman bij Fenix Outdoor. “Ik ben er trots op dat Fjällräven niet het enige merk binnen de Fenix Outdoor Group is dat aan de top van zijn categorie staat. Ook Naturkompaniet behaalde een eerste plaats”. Fjällräven, opgericht in 1960, creëert outdoorkleding en uitrusting met de nadruk op duurzaamheid en functionaliteit.

Basiskamp schoner achterlaten

“Onze visie is om het meest duurzame en premium outdoormerk ter wereld te zijn, dus we zijn verheugd dat consumenten vertrouwen hebben in het merk Fjällräven en in onze inspanningen om duurzame innovatie te stimuleren en onszelf strikte regels op te leggen om nieuwe duurzaamheidsnormen te stellen”, aldus Martin Axelhed, CEO van Fjallraven. “De focus van onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid is om een positieve bijdrage te leveren of, zoals wij het noemen, om het basiskamp in een betere staat achter te laten dan we het aantroffen. We zijn erg blij dat het harde werk dat Fjällräven doet, van verantwoorde inkoop van materialen en transparante CSR-rapportage tot het voor altijd elimineren van chemicaliën, een impact heeft en wordt erkend door consumenten”, aldus Aiko Bode, Chief Sustainability Officer bij Fenix Outdoor.