Blyde Benelux sluit aan bij missie van Abbot Kinney's
28-05-2019 (10:08) - Bureaus
Abbot Kinney's is op een missie om van plantaardige zuivel de nieuwe standaard te maken. Daarbij is de hulp ingeroepen van Blyde Benelux. De samenwerking start met de lancering van de Almond Frostick, het eerste biologische plantaardige ijsje op basis van amandelen.
Met de hashtag #stickupforyourplanet roept Abbot Kinney's deze zomer op tot een revolutie die in lijn is met de missie van Blyde Benelux: creating a positive footprint worldwide. Jimme Slippens, oprichter van Abbot Kinney's: 'Er is maar één ding waar we bij Abbot Kinney’s meer van houden dan ijs en dat is onze wereld. Tuurlijk, je verbetert de wereld niet door een plantaardig ijsje te eten. Maar je kunt wél iets goeds door voor de planeet door geregeld te kiezen voor een alternatief voor zuivel en na te denken over wat je nog meer kunt doen.'
aansluiten bij de beweging
Vorig bracht Abbot Kinney's de succesvolle Coco Frostick op basis van kokosmelk op de markt. In totaal gingen daar in 2018 ruim 80.000 van over de toonbank in 12 verschillende landen. 'Deze zomer lanceren we de Almond Frostick en roepen we mensen op vaker te kiezen voor plantaardig en uit te dragen hoe je dagelijks het verschil maakt zonder in te leveren op smaak of kwaliteit. Het is onze missie om dit jaar minimaal 250.000 mensen te laten aansluiten bij de #stickupforyourplanet beweging', aldus Slippens.
Nynke Geus-Van den Broek, managing director van Blyde Benelux: 'We zijn trots dat we, in samenwerking met Abbot Kinney's, een belangrijke stap kunnen zetten in de transitie van ons voedselsysteem naar een duurzaam model. We staan vierkant achter de boodschap dat je, door dagelijks kleine wijzigingen in je eetpatroon door te voeren, al een groot verschil kunt maken.'