Dentsu Creative Amsterdam Bureau van het Jaar, Unmuted wint New Kids on the Block

25-05-2023 (22:15) - Bureaus

Met 38 Accenten reikte de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland dit jaar 4 awards minder uit dan vorig jaar. Het maakte de feestvreugde er in de bomvolle Studio 21 niet minder om. Fitzroy sleepte op 25 mei de meeste Accenten in de wacht (4x) en werd op de voet gevolgd door The Family Amsterdam en Alfred die elk 3 Accenten wonnen.

Dentsu Creative Amsterdam (foto boven) volgde, na vier keer te zijn genomineerd, GoSpooky op als winnaar van de misschien wel meest prestigieuze award van de avond, en mag zich nu Bureau van het Jaar 2022 noemen. Nog een verrassende uitkomst is dat het jonge Unmuted (foto rechts) de winnaar is geworden van het New Kids on the Block Accent 2022. Het is voor het eerst in de geschiedenis van deze prijs dat een Business to Business Bureau met de eer is gaan strijken.

Aan adverteerderszijde sleepte Kruidvat voor het tweede jaar op rij de titel Adverteerder van het Jaar in de wacht en won Albert Heijn het Consistent Accent. Jordi Hillenga van Scapino, werd op 25 mei gelauwerd als Next Merkenbouwer.

Alle winnaars SAN Accenten 2022 


Uitslagen en interviews nù in Fonk magazine

Alle uitslagen, inclusief de interviews met Bureau van het Jaar Dentsu Creative Amsterdam, en de finalisten (Crocodile Agency en fresk.digital), en de winnaar New Kids on the Block (Unmuted), kun je nu lezen in Fonk magazine #364. Heb je geen abonnement? Koop deze editie los in onze webshop of ga voor een abonnement!


Media

Marketing

Economisch