IVRM lanceert nieuw initiatief voor sportsponsoren

31-01-2023 (13:42) - Bureaus

Bureau IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport. Met dit initiatief wil het bureau bijdragen aan de verzilvering van de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. Frank van den Wall Bake treedt toe als associate partner.

Met de samenwerking willen IVRM en Van den Wall Bake de maatschappelijke betekenis van sport voor sportorganisaties en voor sponsors te verbeteren. IVRM Sport richt zich op twee doelgroepen: sport als sector (sportbonden, -verenigingen en sportkoepels) en organisaties die een partnership hebben of willen aangaan met sport.

Impact van de sponsor

Volgens de partijen is er bij veel sponsorinitiatieven onvoldoende sprake van een partnership dat de maatschappelijke relevantie en impact van de sponsor versterkt. Frank van den Wall Bake: “Sport wordt geconfronteerd met een veelvoud aan onverwachte wensen en eisen. Is de sport eigenlijk wel in staat optimaal te kapitaliseren op haar dominante plaats in de samenleving? Een plaats die een dagelijks toenemende hoeveelheid media-aandacht met zich meebrengt. De sport moet beseffen dat de reputatie van de sport uiteindelijk bepalend is, niet in het minst voor het welslagen van partnerships, die nu noodzakelijker zijn dan ooit.”


Media

Marketing

Economisch