Kia Nederland kiest Persuade als lead agency

16-01-2023 (12:03) - Bureaus

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie kiest Kia Nederland voor Persuade als lead agency. Persuade wordt vanaf nu verantwoordelijk voor de merk- en marketingcommunicatie in Nederland. De bureau-oriëntatie werd begeleid door 3MO (Aranka Staijen).

Thomas Pril (Commercieel Directeur bij Kia Nederland): “De keuze voor Persuade is met het hele Marketing & Communicatie team gemaakt. De visie, mentaliteit en manier van werken van Persuade passen heel goed bij de ambities van Kia op de Nederlandse markt”.

Antal van Pelt (Managing director Persuade): “Kia is een automerk met grote ambities en wil een leidende rol blijven spelen op het gebied van duurzame mobiliteit. Persuade gaat deze uitdaging graag aan, door mee te helpen om dit grote verhaal aantrekkelijk en relevant te
maken voor Nederland.”

Best verkochte automerk in Nederland

Kia was in 2022 het bestverkochte automerk van Nederland. De jarenlange dominantie van
Duitse automerken is daarmee doorbroken. Thomas Pril: “Kia Nederland heeft trouwe klanten, een goede interne organisatie, een mooi dealernetwerk, fraaie producten en diensten en de drive om ieder jaar te groeien”.
 


Media

Marketing

Economisch