Gezamenlijke inzamelingsactie Albert Heijn en Voedselbanken Nederland

30-01-2023 (12:02) - Campagnes

Elke week helpt Voedselbanken Nederland 120.000 mensen aan voedsel. Albert Heijn is de grootste partner van de voedselbank en helpt met voedselhulp voor mensen die het tijdelijk niet redden. Vanaf vandaag organiseren de twee weer de gezamenlijke landelijke actie "Op een lege maag kun je niet leren".

Klanten kunnen voedingsmiddelen doneren aan lokale voedselbanken. De actie loopt t/m zondag 5 februari en is een initiatief binnen het nieuwe Voor Elkaar-programma van Albert Heijn. Dit keer kunnen klanten die online hun boodschappen doen ook doneren, door 1 euro toe te voegen aan het winkelmandje.

"Vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ geloven we erin dat we een gezondere leefstijl voor iedereen mogelijk kunnen maken. Helaas is beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend en daarom werken wij samen met Voedselbanken Nederland. Vandaag start de inzamelingsactie"Op een lege maag kun je niet leren". Dit is een van de initiatieven van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en medewerkers anderen helpen", vertelt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.

"In Nederland leven meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens en hebben onvoldoende geld voor een dagelijkse voedzame maaltijd. Voedselbanken Nederland helpt wekelijks 120.000 mensen aan een goed gevuld voedselpakket. Donaties zijn zeer welkom en hard nodig. Ik wil iedereen, mede dankzij alle 13.000 vrijwilligers: hartelijk bedanken", aldus Leo Wijnbelt Bestuursvoorzitter van Voedselbank Nederland.