McDonald’s lanceert prijscampagne zonder product

23-01-2023 (12:48) - Campagnes

Prijsjes waar je blij van wordt: dat is de boodschap van de nieuwe campagne van McDonald's Nederland. In een tijd waarin alles duurder wordt laat deze campagne zien dat je voor iets lekkers met een klein prijsje ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent. En dat tovert een grote glimlach op je gezicht. Precies om dsie glimlach draait het dan ook in de nieuwe campagne.

De campagne is door TBWA\NEBOKO en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow up in TV, online, radio en de McDonald’s App.

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: “We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen.”

Dennis Baars, Creative Director TBWA\NEBOKO: “McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden.”

Credits

Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Media: OMD
Productiemaatschappij: CZAR
Regie: Sophie Dros
Fotografie: Maxime Cardol