Nieuwe campagne voor het Universiteitsfonds Hippo & Friends in België

15-11-2021 (14:33) - Campagnes

Hippo & Friends is een universiteitsfonds gekoppeld aan de Universiteit van Leuven. Het fonds stimuleert zowel fundamenteel onderzoek naar een beter begrip van de oorzaken en het ontstaan van type 1-diabetes als preklinisch onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen ter preventie of interventie van de ziekte.
 
Elke dag voeren kinderen met Type 1 Diabetes een gevecht om hun bloedsuiker onder controle te houden. Door een insulinepomp, of veelvuldige injecties met insuline houden ze levensbedreigende hypo’s en hypers in bedwang en dat vraagt enorm veel kracht. En moed.
 
Samen met AKA De Mensen heeft animatiestudio Volstok deze dagelijkse beproevingen een stem gegeven. Mauro Pawlowski werkte nauw samen met animatiestudio Volstok om een ontroerend maar krachtig verhaal te vertalen in muziek en beeld. Hippo komt tot leven en wat een turbulent avontuur lijkt is eigenlijk een doordeweekse dag voor een kind met Type 1 Diabetes. Nooit kinderachtig, altijd oprecht en met de nodige vechtlust willen we duidelijk maken dat niemand er alleen voor staat. En dat er hard gewerkt wordt om te vechten tegen deze aandoening.
 
De ongepolijste maar tedere illustratieve stijl van Volstok’s Camille Chailloux is ideaal om het hoognodige hart onder de riem te steken in een fantasievolle wereld vol absurde gevaren. Samen met Creative Director Wouter Sel ontwikkelde ze een pakkend visueel script dat Mauro’s lied extra kracht bijzet.
 
Wouter Sel: ‘Wat voor ons als studio enorm waardevol is, is dat we op deze manier met onze animatie- en illustratie talenten werkelijk een verschil kunnen maken in de “echte” wereld. Dat we snaren raken die mensen in beweging kunnen zetten. En dat kan ook in meer complexe thema’s, waar moeilijkere emoties hun bestaansrecht hebben waarmee we mensen oprecht kunnen raken. Dat maakt ons enorm trots dat we een rol kunnen spelen in dit betekenisvolle verhaal’.