Oot Granola trekt online klanten met eerste tv-commercial

17-01-2023 (13:15) - Campagnes

Oot Granola behoort tot de groeiende groep Nederlandse merken met een direct-to-consumer-strategie. Verkoop via de eigen website, direct aan de consument en zonder tussenkomst van groothandels en winkels. Deze week start het merk haar eerste televisiecampagne. 

Begin 2018 lanceerde Valentine van der Lande het ontbijtmerk Oot Granola. Van der Lande: ‘We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid via online marketing. Dat speelveld is drukker geworden, ook grote merken hebben Facebook en Google ontdekt. Voor ons is dit een logisch moment om de overstap naar televisie te maken en onze naamsbekendheid bij het grote publiek te vergroten.’

Tv-commercial

Met de campagne "De beste granola koop je niet in de winkel" wil het merk de versheid en ambacht van hun granola benadrukken. De commercial is tot 22 januari te zien bij de NPO op Nederland 1, 2 en 3. Vanaf half januari wordt de campagne ook ingezet op 2.000 abri’s en met advertenties in verschillende landelijke krantenmagazines. Ook wordt de campagne online ingezet.