Roan maakt van campingvakantie een premium vakantie

04-01-2023 (13:34) - Campagnes

De herpositionering van Roan belicht de premium kwaliteit van de aanbieder in campingvakanties. Met Roan ervaar je zowel het ongedwongen gevoel van de camping als ware hotelluxe. The Valley is verantwoordelijk voor strategie en creatie.

Roan (onderdeel van de European Camping Group) behoort tot de top campingvakantie aanbieders van Europa. Met meer dan 100 bestemmingen in zeven landen verzorgen ze sinds 1986 familievakanties. Roan is een merk met veel trouwe fans, maar nog weinig bekendheid.

Premium camping

Veel mensen hebben het vooroordeel dat een campingvakantie geen optie voor hen is. Naar de camping gaan wordt gezien als vakantie voor kinderen en niet geassocieerd met uitrusten of ‘loungen’. Het tegendeel is waar. Juist als de kinderen ‘onder de pannen zijn’ en plezier maken, ontstaat er rust en tijd om te relaxen. Strategisch is er gekozen om te benadrukken dat de vakanties van Roan voor kinderen én volwassenen een fantastische ervaring zijn. De aangescherpte strategie vertaalt zich nu in een nieuwe campagne. 

Nieuwe huisstijl


Ook in de nieuwe huisstijl en fotografie proef je de warme, ongedwongen en persoonlijke sfeer van Roan. Het moet verwelkomen en het zorgeloze vakantiegevoel uitdragen. Hoewel dit typerend is voor de categorie, onderscheid1 Roan zich door vooral ook ‘luxe camping’ uit te stralen. Door petrol als nieuwe kleur te introduceren, bouwt The Valley met Roan aan een merk dat premium en tegelijkertijd toegankelijk is.

De vernieuwde huisstijl is begin november live gegaan. De campagne is nu tw zien via TV, Social, Print en YouTube.

Credits

Roan: Ivo Brand (Head of Marketing), Sophie van den Berg (Online Marketeer), Joyce Vrolijk (Content Marketeer), Joost Beukers (Corporate Designer).

Bureau - The Valley: Gijs ten Buuren (Strategie), Sheldon Bont (Creative Direction), Michelle Quekel (Creatief), Sarah Brueckner (Visual Design), Bobbie Meijer (Project Management).
Creatie: Desmond Lissone en Demian Geurts - Larribau LaVigne
Productiemaatschappij – DSPH: David Stevens (Director), Prisca Teeken (Creative Producer), Floortje van der Graaf (Director), Victor van Beek (Producer), Romain Bakx (DOP).