Rob blijft gezellig bij Zilveren Kruis

13-09-2022 (12:39) - Campagnes

Zilveren Kruis komt met een vervolg op de campagne rondom gezelligheidszoeker Rob die aan zijn gezondheid wil werken. In de campagne, ontwikkeld door creatief strategisch bureau Dawn, wordt op herkenbare wijze duidelijk dat gezonder leven wel leuk moet blijven.
 
In ‘seizoen twee’ van de campagne leren we Rob beter kennen. In de vorige campagne zagen we hem al struikelen over verschillende gezondheidshypes. Nu heeft hij er een baby bij en zijn de gezonde gewoontes erbij ingeschoten. Toch gaat hij het proberen. Van fanatieke fietsvrienden tot iets te veel zien van een collega in de sauna, zijn eerste pogingen zijn geen pretje. Ook hier leert hij weer een waardevolle les: een balletje trappen met je dochter, dat is ook een stap naar een gezonder leven.
 

Streven vaak de norm

Door ons te laten weten dat gezonder leven wel een beetje leuk moet blijven, kiest Zilveren Kruis voor luchtigheid in een wereld waarin streven vaak als de norm voelt. De druk die veel van ons wel kennen om gezonder te leven, wordt omgebogen door anti-held Rob.  
 
Frenkel Schönfeld, Creative Director bij Dawn: “Gezondheidshypes vliegen ons om de oren, van slaaproutines tot je mond dichttapen voor een betere ademhaling. We wilden juist laten zien dat werken aan je gezondheid niet moeilijk hoeft te zijn. In ons karakter Rob herkennen we allemaal wel iets van onszelf. Het is voor ons een leuke creatieve uitdaging om rond zijn leven op de lange termijn een merk te bouwen. Wij kijken nu al uit naar seizoen drie.”
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.