Shoeby geeft podium aan subculturen met lancering contentplatform

24-11-2021 (18:12) - Campagnes

Fashion retailer Shoeby lanceert samen met N=Content ‘Dare to be you’, een contentserie die mensen uitlicht die voor zichzelf een veilige plek hebben gecreëerd binnen een subcultuur. Gemene deler is hun eigenheid en uitgesproken kledingstijl. Met deze serie wil Shoeby mensen inspireren om hun eigen stijl te ontdekken waarbij niet de catwalk, maar de straat een bron van inspiratie is.
 
Voor deel 1 van ‘Dare to be you’ reisde N=Content samen met Shoeby af naar Berlijn om daar twee dagen door te brengen in het hart van de Berlijnse ballroom-scene: “Ballroom is ontstaan als protest tegen de onderdrukking van de LGBTQIA+ gemeenschap”, beschrijft een van de ballroom dansers. “Voor mij is het een plek waar ik mijn persoonlijkheid tot in het uiterste de ruimte kan geven. In dans, maar ook in kleding en uiterlijk.”
 
De persoonlijke verhalen in de reeks zijn als een documentaire vastgelegd door de Oostenrijkse regisseur Julia Falkner en komen terug in de vorm van artikelen, fotografie, gif en short social verhalen. 
 

 

SHOEBY - Dare to be you - Ballroom from N=5 on Vimeo.