Sportlijn Ace & Tate gelanceerd met niet-zo-sportieve campagne

01-02-2023 (11:54) - Campagnes

In de tijd van goede voornemens vallen alle sportmerken over elkaar heen met goede adviezen, maar Ace & Tate neemt het niet te serieus. De campagne begon in november met een teaser. Nu zijn de eerste twee flights van de campagne live, en zijn de niet zo sportieve video's te zien via de sociale kanalen.

Met een serie functionele en stijlvolle sportbrillen (o.a. skibrillen) lanceert brillenmerk Ace & Tate hun sportcategorie. Deze sportbrillen presenteren ze met een campagne die zich voor de verandering eens niet richt op de performance athleet, maar op misschien wel de grootste groep atleten die er is: de atleet die zijn sportprestaties minder serieus nemen dan zijn stijl op de piste. No Skills Required luidt het motto van de campagne.

De lancering van de sportlijn is een logische stap in de groei van het bedrijf. Waar sportbrillen meestal functie boven fashion stellen, biedt Ace & Tate nu de perfecte combinatie, namelijk: een praktische én modieuze bril voor tijdens het sporten. 

Voor het creatieve concept van de campagne klopte Ace & Tate bij Natwerk aan, de productie lag in handen bij Sticky Stuff.