Steam ontwikkelt nieuwe vrouwencampagne voor Defensie

01-12-2021 (09:55) - Campagnes

Voor Defensie is het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt. Defensie heeft namelijk als doel om meer balans te creëren in de verhouding tussen mannen en vrouwen binnen de organisatie. Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam ontwikkelde daarom in opdracht van Defensie een nieuwe wervingscampagnedie vrouwen aanspreekt op hun competenties en een ode brengt aan de teams van de krijgsmachten.
 
Defensie is een van de grootste werkgevers. Inmiddels weten de meeste vrouwen wel dat Defensie ook een werkplek voor hen kan zijn, maar de stap om daadwerkelijk op een baan bij Defensie te solliciteren wordt niet altijd gemaakt. Er bestaan nog steeds vooroordelen, waardoor vrouwen denken dat werken bij Defensie niet voor hen is weggelegd.
 

Competenties

In de nieuwe campagne wordt er geen exclusief vrouwenbeeld geschetst. Defensie wil vrouwen namelijk niet tegenover mannen zetten in de krijgsmacht, maar werkt aan een meer inclusief beeld. Defensie is een werkgever waar het draait om samenwerking, kameraadschap en uitzonderlijk teamwork. De oproep aan vrouwen is daarom om hun rol in het team van Defensie te ontdekken.
 
Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: "We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen."
 
De campagne wordt dit najaar uitgerold in bioscopen, op social media en in een outdoorcampagne.
 

Credits

Opdrachtgever: ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling
Bureau: Steam
Art & copy: Rob Bary en Kees Karman
Account: Rick Geven en Bernice Schenk
Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse