The Good Roll lanceert Pim & Pom toiletavonturen

15-11-2021 (18:15) - Campagnes

Gardeners ontwikkelt voor The Good Roll in samenwerking met Fiep Amsterdam: limited edition Pim & Pom toiletrollen, om kinderen met toiletangst een handje te helpen. De rollen zijn vanaf 13 november exclusief verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten.
 
Vanuit een klein inzicht, namelijk dat veel kinderen last hebben van toiletangst, is het idee ontstaan om voor The Good Roll nieuwe rollen te ontwikkelen waarbij fun en emotie aan een vrij functioneel product worden gevoegd. In samenwerking met Fiep Amsterdam zijn verschillende illustraties voor de wikkels gecreëerd van de populaire katjes Pim & Pom, die voor allerlei afleiding zorgen tijdens een toiletbezoek. Zo kunnen ouders samen met hun kind avonturen bedenken of de QR-code scannen voor een spannend Pim & Pom-verhaal, geschreven door Mies Bouhuys. De wikkels zijn ook als kleurplaat te gebruiken.
 

retailpartner Jumbo

Om het product in de markt te zetten werd retailpartner Jumbo erbij betrokken. Zij introduceren vanaf 13 november de limited edition rollen op het schap. De opbrengst van de verkochte rollen gaat voor de helft naar The Good Roll Foundation voor de bouw van toiletten op scholen in Afrika, de andere helft gaat naar de Fiep Westendorp Foundation. Zij ondersteunen projecten gericht op de bevordering van de culturele en artistieke vorming van kinderen.
 
Melle Schellekens, The Good Roll: “Toiletangst is iets wat ik meemaakte bij mijn eigen kids. Onze rollen zorgden al voor een beetje afleiding. En hoe te gek dat we nu met Pim & Pom de kleintjes een leuke ervaring kunnen geven.”
 

credits

Bureau: Gardeners Creative Agency
Klant & partner: The Good Roll
In samenwerking met kinderpsycholoog: Suzanne Smedts
Illustraties: Fiep Westendorp Amsterdam
Retailpartner: Jumbo
Inzet media: pr, influencers, social en OOH