VENGEAN brengt internationale humor naar eigen bodem voor La Vie

10-01-2023 (14:40) - Campagnes

Na een pitch waaraan ook Fitzroy deelnam, dat eerder lokaal in Haarlem voor her merk werkte, koos het Franse plantaardige vleesvervangers merk La Vie voor VENGEAN als creative branding agency. Eerste opdracht: de introductie van La Vie in Nederland en België in 2023.

Challenger brand La Vie veroverde met een gewaagde marketingstrategie en ditto spraakmakende communicatie in korte tijd het plantaardige schap voor varkensvlees-vervangers in Frankrijk en werd onlangs ook in het VK geïntroduceerd met een campagne door het Parijse Buzzman. De missie van La Vie? Mensen helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees, met een dikke glimlach. Hun unieke, gepatenteerde plantaardige vet is gezonder, beter voor mens, dier en planeet en minstens net zo lekker. Het bedrijf levert inmiddels zelf aan Burger King.

"The Gathering"

Met een uitdagende en humoristische tone of voice wekt La Vie de aandacht voor 'varkensvrij
varkensvlees'. VENGEAN ontwikkelde de (D)OOH, Social, POS activatie en Influencermarketing-campagne. Naast eigen creatie, werd ook de “Het is geen grap / The Gathering” uiting – in samenwerking met Buzzman – geadapteerd voor de Nederlandse en Belgische markten.

Credits
Creatie en strategie NL & BE: VENGEAN
Opdrachtgever: La Vie Foods™
Mediabureau NL & BE: Zuiver Media