Zeeman introduceert SKEER streetwear

16-11-2021 (10:43) - Campagnes

Na de trouwjurk, de sneaker en Lucht parfum, komt Zeeman met een nuchter statement tegen dure merken. Steeds meer jongeren, met name in de straatcultuur, lopen in overdreven dure kleding omdat ze denken dat dit bijdraagt aan hun status. Zeeman vindt dat je dit niet nodig hebt en dat je je geld beter kunt besteden, bijvoorbeeld aan tijdloze basics.
 
Met de introductie van SKEER streetwear wil Zeeman jongeren aan het denken zetten. Met SKEER streetwear draag je uit dat je geen dure merkkleding nodig hebt.
 

Hef

Rapper Hef werkt mee aan de nieuwe SKEER campagne voor Zeeman en schreef een nummer om de boodschap achter de SKEER collectie te promoten. Net als Zeeman vindt Hef dat geluk niet in dure spullen zit. En dat je je geld beter kunt besteden. Met teksten als: "Het gaat om wie je bent, hoe je denkt, en niet je kleding." En: "Kleren maken de man niet, deze man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren" vertelt Hef dat een outfit uitstraling krijgt door je persoonlijkheid en niet andersom. Dat is waar de nieuwe SKEER streetwear collectie van Zeeman voor staat.
 
Toch voelt de campagne geforceerd. Ook al is de message waarschijnlijk volgens menig persoon waar, het voelt 'preachy', een beetje belerend, misschien insensitief zelfs. Iemand inhuren met dezelfde achtergrond als je doelgroep om je bedrijfsverhaal te vertellen kennen we op zich wel, maar het lijkt erg alsof de mensen die de campagne bedacht hebben zelf zéker niet diezelfde achtergrond als Hef hebben.


Credits

Bureau: Persuade
Account: Saskia van den Eerenbeemt, Claire Michielsen
Creatie: Michiel Rijshouwer, Rogier Verbeek, Matthijs Schoo, Stefan Keukelaar, Wouter Kraaijvanger
Muziek: Hef & Davey Donovan

Credits Video:
Director: Yousef Gnaoui, Producer: Cecile Neeteson
Media: Feli Hanssen
Beeld: Mounir Raji, Elmer Driessen
PR: Ganbaroo, Nans
Opdrachtgever: Caroline van Turennout, Kasper Figee