Karma Kebab als derde genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021

19-03-2021 (12:58) - Cool Brands

Karma Kebab is een streetfoodmerk dat plantaardige kebab maakt van Hollandse knolselderij en granen. Ontstaan op Lowlands in 2018 en inmiddels verkrijgbaar in horeca, supermarkt en als delivery. Doel? Het allergrootste kebab merk ter wereld worden. FONK sprak met founder Marcel van der Heijden over hun missie, succes en sustainablity. ‘Duurzaamheid is geen discipline; het is de basis van wie we zijn.’ Karma Kebab is de nominatie van de maand maart bij Coolest Dutch Brands 2021.
 
‘We willen het allergrootste kebab merk ter wereld neerzetten. De ‘Coca-Cola’ van de kebab worden. Als ons dat lukt kunnen we ook impact maken omdat we plantaardig zijn. We hebben niet de illusie dat we in ons eentje het wereldwijde voedselprobleem kunnen oplossen of de opwarming van de aarde tegengaan, maar we kunnen er wel een bijdrage aanleveren. Door mensen te laten ervaren dat je met plantbased streetfood niet hoeft in te leveren op smaak, textuur en beleving. We willen laten zien dat je een net zo lekker product, lekkerder zelfs, kunt eten en tegelijkertijd een positieve impact op de planeet maakt', vertelt oud-reclameman en cofounder Marcel van der Heijden onder meer in het interview in FONK magazine, dat deze week is verschenen.
 

Lees het hele interview

Lees het hele interview met Marcel van der Heijden over Farmtrace in FONK magazine 307. Heb je geen abonnement? No worries! De eerste 3 maanden kun je de digitale editie van FONK magazine gratis lezen!
Klik hier om je aan te melden.
 

Over Coolest Dutch Brands 2021

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Een 50-koppige jury van creatieven en strategen bepaalt welk van de 12 nominaties aan de haal gaat met de Coolest Dutch Brands Awards 2021.
In eerdere edities van 2021: Crisp en FarmTrace. In deze editie: Karma Kebab.
 

Sponsors & partners

Hoofdsponsor: ConceptD
Sponsor: Ruwer
Partners: Ocean Outdoor (host halve finale), GUC Agency (challenger vlogs), Chunk Creative agency (design award), Massive Music