LIVEKINDLY genomineerd bij Coolest Dutch Brands

04-10-2021 (10:00) - Cool Brands

LIVEKINDLY Collective is hard op weg uit te groeien tot een van ’s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven. FONK nomineert het bedrijf daarom bij Coolest Dutch Brands 2021 en sprak met CEO Kees Kruythoff over hun missie, concurrenten en successen. “Ik wil dat wij mensen in 2040 terugkijken en zeggen: ‘wat waren we in godsnaam aan het doen, waarom aten we dieren’?
 
LIVEKINDKLY Collective is een collectief van heritage- en startup merken en hard op weg om uit te groeien tot een van ’s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven. LIVEKINDLY Collective wil van plantaardig leven de nieuwe norm maken en zo wereldwijd een gezonder en duurzamer voedingssysteem realiseren. Dit doen ze met een sterk portfolio van voedingsmerken met kwalitatief goede producten die in 40 landen verkrijgbaar zijn en het lifestyleplatform LIVEKINDLY. In Nederland zijn de producten van LikeMeat, The Dutch Weed Burger en Oumph! Verkrijgbaar bij Jumbo, AH en Picnic.

Kees Kruythoff: ‘Ik vind het heel cool dat wij als business op een ‘next generation manier’ een purpose at the core basis hebben. Dat we als bedrijf staan voor ‘force for good’ in alles wat we doen. Ook heel gaaf is dat er binnen LIVEKINDLY Collective drie waarden centraal staan: kind, mindful en bold. We werken echt in de dagelijkse bedrijfsvoering met deze drie values en dat vind ik supercool.’
 

Het hele interview lezen?

Wil je weten hoe Kees Kruythoff  in relatief korte tijd deze wereldwijde speler vrom heeft gegeven? Lees dan het hele interview in FONK magazine 321. Heb je geen abonnement? Maak nu de eerste drie maanden gratis kennis met de digitale uitgave van FONK. Klik hier om je aan te melden. Wil je FONK magazine liever in print ontvangen? Meld je hier aan en ga voor een jaarabonnement: je krijgt dan niet alleen de digitale uitgave er gratis bij, je ontvangst als dank van ons ook de unieke MBRC the ocean armband! Met iedere armband die wij weggeven, steunen wij MBRC om samen met de lolale bevolking wereldwijd oceanen plasticvrij te maken. 
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Een 50-koppige jury van creatieven en strategen bepaalt welk van de 12 nominaties aan de haal gaat met de Coolest Dutch Brands Awards 2021. In eerdere edities van 2021: Crisp, FarmTrace, Karma Kebab, Holie, North Sea Farmers, Marcel's Green Soap, Moonback, Sprinklr, Lalaland en nu in oktober LIVEKINDLY.
 
 
Hoofdsponsor Coolest Dutch Brands: ConceptD
Sponsor: 
Ruwer
Partners: 
Ocean Outdoor (host halve finale), GUC Agency (challenger vlogs) en Massive Music