Decathlon onthult nieuwe purpose en identiteit
Decathlon heeft haar nieuwe purpose onthuld: "Move People Through the Wonders of Sport". Deze purpose staat symbool voor de strategie om middels innovatie en met duurzaamheid hoog in het vaandel sport voor iedereen toegankelijk te maken. Tegelijkertijd lanceert het sportmerk haar nieuwe identiteit.
Als onderdeel van deze evolutie onthult Decathlon haar nieuwe merkplatform, dat een dynamische en vooruitstrevende identiteit omvat en het nieuwe "orbit" logo. Sinds de oprichting in 1976 heeft Decathlon altijd geloofd in de vitale rol van sport bij het streven om samenlevingen gezonder en gelukkiger te maken. En vandaag hebben mensen sport meer dan ooit nodig.
Aan het begin van deze transformatie schreef Decathlon haar "North Star", een langetermijnambitie om de missie te versnellen ten behoeve van de samenleving en de planeet. Geleid door de North Star, werd een nieuw doel geboren: Move People Through the Wonders of Sport. Gebaseerd op dit doel, omarmt Decathlon een ambitieuze wereldwijde strategie, die een verbeterde klantervaring, een sterke toewijding aan duurzaamheid en een algehele modernisering van het bedrijf omvat. Kern van de klantervaring is een vandaag geïntroduceerd geëvolueerd merk.
Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer van Decathlon: "Vandaag markeert een heel bijzonder moment in zowel de geschiedenis als de toekomst van Decathlon. Nu meer dan ooit heeft de wereld sport nodig. Het heeft een verenigende kracht en kan zowel de fysieke als de mentale gezondheid verbeteren. Bij Decathlon willen we een grotere positievere impact hebben op mensen, de samenleving en de planeet. Ik ben trots om samen met onze teamgenoten te werken aan de North Star - onze richting en ambitie. Het is ongelooflijk om onze diverse gemeenschap samen te zien komen om te vieren wat ons speciaal maakt: iedereen in staat stellen om sport te beoefenen op de eigen manier en onder de eigen voorwaarden. Ik ben ervan overtuigd dat onze ambitieuze strategie, waarbij we onze manier van werken evolueren, ervoor zal zorgen dat Decathlon de sector leidt als een uniek en vertrouwd sportmerk."
Nieuwe merkidentiteit en portfolio
De nieuwe merkidentiteit van Decathlon weerspiegelt de ambitie van het merk en viert tegelijkertijd het verleden. Naast dynamisch blauw verwelkomt Decathlon een nieuw merkicoon - "de Orbit" - dat beweging, de ambitie om nieuwe hoogten te bereiken, en circulariteit uitdrukt. Het vormt het hart van het duurzame bedrijfsmodel van Decathlon.
Decathlon wil sport voor iedereen toegankelijk maken via een nieuw en vereenvoudigd merkenportfolio met 9 categorie-specialisten: Quechua (berg), Tribord (water en wind), Rockrider (outdoor fietsen), Domyos (fitness), Kuikma (racket), Kipsta (teamsporten), Caperlan (wildleven), Btwin (stedelijke glijden en mobiliteit) en Inesis (doel), en 4 expertmerken: Van Rysel, Simond, Kiprun en Solognac.
In de komende maanden worden meer dan 1.700 winkels over de hele wereld gerenoveerd met een geheel nieuwe opstelling, waarbij klanten intuïtieve navigatie, verhoogde product zichtbaarheid, boeiende fysieke en digitale displays en een esthetisch aangename sfeer wordt geboden. Decathlon Amsterdam Arena is een van de eerste winkels wereldwijd die deze transitie is ondergaan.