ABN Amro komt met herpositionering: 'Voor ieder begin'

ABN Amro komt met herpositionering: 'Voor ieder begin'

04-03-2024 (08:30) - Marketing

Optimisme, overtuiging, opwinding en spanning. Deze emoties vormen de kern van de nieuwe merkcampagne van ABN Amro die vandaag van start gaat en waarvan Ace Lead agency was. Met de introductie van de nieuwe pay-off 'Voor ieder begin', wil ABN Amro klaar te staan om mensen te helpen met beginnen. De eerste uitingen van de nieuwe ABN AMRO merkpositionering, zijn vanaf vandaag onder andere te horen en zien op radio, TV en online. 

“We zijn al 200 jaar een ondernemende bank, met veel expertise. Dat zit in ons DNA,” vertelt Patrick Kuijsters, directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Met de nieuwe campagne willen we dat bijzondere gevoel van ‘beginnen’ oproepen. De onderliggende drive die daarbij hoort, vormt de kern van onze nieuwe positionering. De uitstraling van het merk en de manier waarop we onze bedrijfsvoering inrichten sluiten daardoor nog beter aan bij dit ABN AMRO-DNA. Dat betekent dat we de uitdagingen en mentaliteit van onze klanten centraal stellen, waarbij we beloven er met al onze expertise voor hen te zijn op de manier die het beste bij hen past. We willen laten zien dat het niet uitmaakt wie je bent, of waar je ook vandaan komt, wij staan klaar om je te ondersteunen, zodat jij kan beginnen.”

Voor ieder beginmoment

Kuijsters vertelt verder: "De belofte dat ABN AMRO ondersteunt bij grote en kleine beginmomenten, gaat de bank waarmaken door de inzet van zijn financiële deskundigheid. “ABN AMRO staat bekend om zijn expertise en ondernemerschap. We willen laten zien dat we die twee eigenschappen inzetten om mensen vooruit te helpen, zodat ze kunnen beginnen. Om een idee te geven: we hebben meer dan vijftig life events in kaart gebracht voor zowel particulieren als voor ondernemers. Van het openen van een eerste bankrekening tot het verkopen van een bedrijf. Van een studentenlening tot vermogensoverdracht. Van jong tot oud. We gaan zorgen dat al onze klanten ons weten te vinden op de momenten waarbij ze aan zulke momenten willen beginnen - en met onze hulp echt een stap verder komen. Dat betekent een nieuwe manier van werken, en daar zijn inmiddels al meer dan 3.500 collega’s in getraind".

ABN AMRO introduceert vandaag de herpositionering. Na de introductie van de nieuwe pay-off ‘Voor ieder begin’ zullen in volgende campagnes specifieke life-events en beginmomenten centraal staan.


Bureaus

Media

Economisch