ABN AMRO verlengt partnership met STRAAT Museum voor 2 jaar

31-01-2024 (15:27) - Marketing

ABN AMRO gaat de samenwerking met STRAAT Museum verlengen voor twee jaar. Passend bij de sponsorstrategie van de bank wordt in deze samenwerking de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.

Binnen Kunst & Cultuur zet ABN AMRO onder andere in op gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ook heeft de bank het doel om kinderen, voor wie dit niet vanzelfsprekend is, in contact brengen met Kunst & Cultuur. “Het STRAAT Museum sluit naadloos aan bij onze sponsorstrategie en ons merk. Samen kunnen we nog veel versnellen. Naast gelijke kansen voor vrouwen brengen we kinderen in contact met deze kunstvorm en het museum. Volgend jaar nemen naar verwachting 4.000 kinderen deel aan het STRAAT educatieprogramma, een onderdeel hiervan wordt in samenwerking met de ABN AMRO Foundation ontwikkeld. We zijn enorm blij met deze verlenging en bouwen samen verder aan onze missie.” zegt Sander Bestevaar Hoofd Partnerships, Events en Foundation ABN AMRO.

Een museum van nú en voor toekomstige generaties

Sinds de opening van het STRAAT Museum in 2021 groeit het museum hard. Met de toenemende bezoekersaantallen (2023: 200.000 bezoekers) is STRAAT hard op weg naar zowel landelijke als internationale bekendheid op het gebied van street art & graffiti. Afgelopen jaar hebben ABN AMRO en STRAAT als kick-off van het partnership ‘Women in Street Art’ gelanceerd, een initiatief om gelijke kansen voor vrouwen in de kunst te versnellen. ‘Women in Street Art’ was niet alleen een impactvolle campagne, maar liet ook zien dat het museum een statement wilde maken door letterlijk canvasdoeken te reserveren voor vrouwelijke street artists. “Street art is een manier om (activistische) boodschappen te communiceren naar de maatschappij. Gendergelijkheid is één van deze boodschappen. Vrouwen in street art hebben een positieve ontwikkeling meegemaakt en staan stevig in de street art-scene, ook op zakelijk gebied. Wij als STRAAT dragen bij aan gendergelijkheid door deze verhalen te blijven vertellen en te blijven inspireren en activeren. Street art is en blijft een ‘tool for empowerment’. Daarbij werken we, in tegenstelling tot veel andere musea, met levende kunstenaars, waardoor we ook de representatie vanaf het begin direct inclusief kunnen maken.“ aldus Marion Wolff, zakelijke directeur STRAAT.

ABN AMRO & Kunst & cultuur sponsoring

ABN AMRO is al jaren een actieve partner in de culturele sector. De huidige portefeuille bestaat naast STRAAT uit partnership met H’ART Museum, Stedelijk Museum Amsterdam, Singer Laren, WOMEN Inc. en festival DGTL. De rode draad in alle partnerships is gelijke kansen voor vrouwen, educatie en duurzaamheid

Over ABN AMRO Sponsoring

Vanuit de purpose ‘Banking for Better for Generations to come’, zet ABN AMRO sponsoring in om de maatschappij verder te brengen. De bank neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. Op het gebied van planet (duurzaamheid) en people (gelijke kansen voor iedereen) uit dit zich via verschillende kanalen. In de sponsoring wil ABN AMRO daarbij een versnellende factor zijn, door de juiste partnerships aan te gaan en concrete doelen te stellen ten aanzien van duurzaamheid en gelijke kansen, of het nu gaat om sport, maatschappij of kunst- en cultuur.

 


Bureaus

Media

Economisch