Basic-Fit lanceert ‘Be Comfortable’: Een inclusieve fitnessomgeving

Basic-Fit lanceert ‘Be Comfortable’: Een inclusieve fitnessomgeving

06-02-2024 (12:19) - Marketing

In lijn met haar missie om fitness toegankelijk te maken voor iedereen, introduceert Basic-Fit een nieuwe benadering om gymtimidation op een positieve manier aan te pakken.

Hun nieuwe activatieconcept ‘Be Comfortable’ is de eerste stap in hun ambitie om mensen te helpen actief te worden terwijl zij zichzelf comfortabel voelen. Met de lancering van ‘Be Comfortable’ wil Basic-Fit fitness toegankelijk maken voor iedereen. ‘Be Comfortable’ is het overkoepelende concept, waaronder de komende jaren een reeks activatieconcepten komt te vallen. Het omvat digitale initiatieven en initiatieven in de clubs, zoals: Gedragsregels voor leden, waarmee vriendelijkheid en respect worden aangemoedigd in alle Basic-Fitclubs Training voor personeel om ervoor te zorgen dat werknemers kunnen helpen bij het creëren van een fijnere omgeving

Onder de aandacht brengen

‘Be Comfortable’ armbandjes die worden aangeboden in de clubs, zodat iedereen zijn steun kan laten zien. Op maat gemaakte trainingsprogramma’s voor verschillende doelgroepen, met een specifieke focus op beginners Sportadvies, virtuele rondleidingen in de clubs en een ideeën box voor leden waarin ze ideeën en feedback kunnen achterlaten, waarmee de sportervaring voor iedereen kan worden verbeterd Sociale mediacampagnes en samenwerkingen met influencers, waarmee op een positieve manier gymtimidation kan worden doorbroken. Met deze inspanningen zet Basic-Fit zicht opnieuw in voor het bevorderen van een gastvrije en inclusieve fitnessomgeving en wil het meer mensen aanmoedigen te kiezen voor een actieve levensstijl. 

Barrières wegnemen

Uit data van de Eurobarometer 2022 blijkt dat 53% van de volwassenen uit landen waar Basic-Fit actief is, niet sport. Aangezien het Basic-Fits’ missie is om fitness voor iedereen toegankelijk te maken, deed zij uitgebreid onderzoek naar barrières die volwassenen ervaren om mee te doen. Uit neurologische en Memo2 onderzoeken blijkt dat 30% van hen last heeft van gymtimidation. Dit wordt aangewakkerd door zowel interne factoren, zoals een gebrek aan zelfvertrouwen, ervaring of kennis van fitnessapparatuur, maar ook externe factoren, zoals angst om beoordeeld te worden en ongewenste aandacht.

Gymtimidation

Gymtimidation is een internationale uitdaging. Wanneer in beschouwing wordt genomen dat 45% van alle Europeanen niet sport, wordt het aanpakken van gymtimidation essentieel om fitness voor iedereen toegankelijk te maken en op de lange termijn een gezondere samenleving te creëren. Uit recent Memo2 onderzoek blijkt dat 10 procent van de leden van Basic-Fit gymtimidation ervaart. Dit is lager dan het marktgemiddelde. Basic-Fit erkent dit en zet zich nu als marktleider in om niet alleen voor leden, maar voor de hele markt de gymtimidation te doorbreken, fitness toegankelijk te maken en een inclusieve gemeenschap voor iedereen te bevorderen.

Comminity betrekken

Door voortdurend te werken aan een vriendelijke en ondersteunende fitness-community wil Basic-Fit haar leden helpen zich zelfverzekerder te voelen. Om gymtimidation te kunnen tackelen is het cruciaal om de community erbij te betrekken. Alleen door de gezamenlijke inspanning van leden, werknemers en de gehele fitness-community, kan ‘Be Comfortable’ een succes worden en de clubs een omgeving waar sporters zich op hun gemak voelen.

Erica van Vonderen – Hahn, CCO van Basic-Fit: “Bij Basic-Fit maken we fitness toegankelijk en plezierig voor iedereen. We erkennen dat gymtimidation een serieus obstakel is om actief te blijven en we willen daarom deze barrière doorbreken. Vanuit onze rol als marktleider willen we deze issues direct tackelen en ervoor zorgen dat onze fitnesscentra plekken zijn waar iedereen zich vol vertrouwen en op zijn gemak voelt. We zetten ons in voor een fitnesscultuur die diversiteit viert en waarin we iedereen optimaal faciliteren om zijn gezondheidsdoelen te behalen. Door een inclusieve omgeving te creëren geven we niet alleen vorm aan individuele fitnesstraject; we bouwen een fittere en gezondere samenleving.” 


Bureaus

Media

Economisch