Blue Friday van MUD Jeans: vintage jeans verkoop via livestream

25-11-2021 (10:03) - Marketing

Net zoals de afgelopen jaren maakt circulair denim merk en Coolest Dutch Brands 2020 finalist MUD Jeans tijdens Black Friday een statement en sluit de webshop voor één dag. In plaats van Black Friday noemt MUD Jeans de dag, die bij anderen draait om hoge kortingen, Blue Friday. Tijdens deze dag vraagt MUD Jeans eigen klanten en andere merken om verantwoordelijkheid te nemen voor eigen afval. Tijdens Blue Friday verkoopt MUD Jeans enkel vintage jeans via een livestream.

Volgens MUD Jeans kan de mode-industrie een belangrijke rol spelen in de strijd tegen het klimaatprobleem. MUD Jeans is een circulair jeansmerk en vraagt iedere klant zijn oude jeans terug te sturen zodra deze versleten zijn. Op Black Friday verkoopt MUD Jeans de vintage jeans via een livestream die te bereiken is via de website van het denim merk. Via een chat wordt persoonlijk stijladvies gegeven en kan direct een jeans worden gekocht voor €29,-. Per jeans wordt een boom hersteld samen met Justdiggit.
 

Black Friday niet meer van deze tijd

''We zouden als producent allemaal verantwoordelijkheid moeten nemen om ons eigen afval op te ruimen en er weer iets moois van te maken. Black Friday is niet meer van deze tijd. Lange rijen voor winkels, verkooprecords, terwijl we allemaal weten dat overconsumptie een van de redenen is voor opwarming van de aarde. Het IPCC-rapport heeft duidelijk gemaakt dat we hier vroeg of laat allemaal mee te maken zullen krijgen. MUD Jeans sluit daarom zijn webshop op Black Friday en heeft deze dag omgedoopt tot Blue Friday: een dag waarop enkel vintage jeans verkocht wordt via een livestream." aldus Bert van Son, oprichter MUD Jeans.

 


Bureaus

Media

Economisch