Bolletje activeert 14.000 consumenten met ontbijtroutine
27-03-2019 (11:29) - Marketing
Verantwoord ontbijten is belangrijk voor een goede start van de dag. Daarom ontwikkelden Bolletje en marketing- en mediabureau Mediaxplain* een awareness- en activatiecampagne, gericht op het inspireren en activeren van de consument. De campagne resulteerde in meer dan 14 duizend aanmeldingen voor Bolletje’s Beter Begin Box.
Samen met twee BN’ers, waarvan de één een Geen Tijd Ontbijter en de ander een Uitgebreid Anders Ontbijter is, ontwikkelde Bolletje de ‘Bolletje Beter Begin Box’ vol recepten en ingrediënten passend bij beide ontbijtroutines. Met (video) content werd de vertaalslag naar owned, earned én paid kanalen gemaakt. Deze content zette aan tot het kans maken op het wekelijks ontvangen van de verantwoorde ontbijtbox t.w.v. €750,-. Ruim 14 duizend consumenten lieten zich inspireren, waaronder 20 blije winnaars.
Sándor van Mil, marketing manager bij Bolletje: ‘De Beter Begin Box is een voorbeeldige awareness- en activatiecampagne. Door het belichten van twee extreme ontbijtvoorkeuren, wilden we het voor de consument eenvoudiger maken om voedzame en verantwoorde oplossingen te vinden. Dat is gelukt! Samen met Mediaxplain* hebben we een 360 graden campagne bewerkstelligd, waarbij de ingezette middelen elkaar aanvulden en bovenal versterkten. Sterker nog, we bevinden ons momenteel in de beginfase van een vervolg.’