Chuck Studios helpt chocoladefabrikant Barry Callebaut de emotie in chocolade te vinden

24-11-2021 (11:51) - Marketing

Barry Callebaut, wereldwijde marktleider op het gebied van chocolade en cacaoproducten, heeft het Nederlandse Chuck Studios ingeschakeld om meer emotie en ervaring in hun uitingen te injecteren. Chuck Studios is de samenwerking begonnen met de productie van verschillende beelden die zowel intern als extern worden gebruikt door het Zwitserse bedrijf.

De Nederlandse CEO van Barry Callebaut, Peter Boone?, is sinds 2012 werkzaam bij de Zwitserse chocoladereus en staat sinds september aan het roer. Vanwege zijn achtergrond in consumentenmarketing is de overgang van communiceren op een functionele en cijfermatige manier naar een meer organische en emotionele manier van spreken een logische stap onder zijn leiding.

‘We zijn altijd gewend geweest om termen als ‘kiloton cacao’ te gebruiken als we over de impact van dit bedrijf praten’, stelt Bas Smit, Barry Callebaut’s Global Vice President Marketing. ‘We zijn nu met een traject begonnen van het creëren van een taal die aansluit bij ons metier: chocolatier. We brengen ten slotte plezier, genot, smaak en een vorm van liefde naar consumenten over de hele wereld. Chuck Studios’ eerste beelden gaven ons kippenvel - en dat is precies waarom we ze hebben ingehuurd.'

Chuck Studios co-founder Olaf van Gerwen: ‘Als beeldenmaker is chocolade zo’n beetje het dankbaarste product om mee te werken. Het heeft alles wat je zoekt: het is veelzijdig, smaakvol en doet alle zintuigen aanslaan. Om te mogen werken met een marktleider op chocoladegebied en de opdracht mee te krijgen chocolade neer te zetten als een tablet van vreugde doet me voelen als Sjakie in de Chocoladefabriek - deze klant is ons golden ticket.


 


Bureaus

Media

Economisch