De Koffiejongens & Tony’s Chocolonely slaan de handen ineen

27-11-2023 (14:46) - Marketing

Tony’s Chocolonely en De Koffiejongens bundelen hun krachten deze decembermaand: bij elk abonnement op De Koffiejongens krijgen klanten een exclusieve Tony’s Chocolonely Aftelkalender cadeau. Uiteraard zit daar een mooie campagne aan vast. Het is een eenvoudige actie, maar eentje die op sprekende wijze wordt uitgerold. Want  goed doen, hoeft niet saai te zijn. Allesbehalve zelfs.

Consumenten ontvangen bij een nieuw abonnement op De Koffiejongens vanaf dinsdag 28 november gratis een Tony’s Chocolonely aftelkalender (t.w.v. €18,99) cadeau. Zo’n abonnee-cadeauconstructie is op zich natuurlijk niet nieuw, maar kan wanneer de match 100% klopt wel ongelooflijk krachtig zijn! Bart Dingjan (CEO De Koffiejongens): ‘We willen tijdens deze feestdagen echt waarde toevoegen voor onze consument. Dat doen we door hen iets extra’s te bieden, door hen kennis te laten maken met een ander B-Corp merk waar we binnen De Koffiejongens hoog van op hebben en door onze koffiesmaak nóg beter uit te laten komen. Tony’s Chocolonely chocolade heeft in onze optiek namelijk absoluut dat effect: een koffie-moment wordt met de toevoeging van een stuk Tony’s Chocolonely nog warmer, smaakvoller en intenser, zo is onze beleving. En zeg nou zelf: wat is een mooiere combinatie dan duurzame koffie & eerlijke chocolade?’

Jet van Nieuwkerk

De samenwerking tussen De Koffiejongens en Tony’s Chocolonely wordt aangejaagd door uitingen in vier nationale kranten, een micro-influencer campagne en een specifieke content-samenwerking met Jet van Nieuwkerk; een prachtig passende naam voor beide merken. Verder wordt er ingezet op social advertising, op meta. Door middel van deze samenwerking zorgen de B-Corps voor meer zichtbaarheid binnen een grotendeels gedeelde doelgroep, extra waarde voor de consument én positieve invloed op mens en milieu.

 


Bureaus

Media

Economisch