DGTL, ABN AMRO en Stedelijk Museum lanceren interactieve kunstinstallatie

DGTL, ABN AMRO en Stedelijk Museum lanceren interactieve kunstinstallatie

04-03-2024 (12:20) - Marketing

Tijdens de aankomende editie van DGTL festival op de NDSM-werf vindt de onthulling plaats van de DGTL Dome. Festivalgangers kunnen deze installatie op 30 en 31 maart bezoeken. Deze interactieve installatie is een samenwerking tussen Stedelijk Museum, ABN AMRO en DGTL, waarbij muziek, kunst en performance samenkomen om de genderkloof te overbruggen en nieuwe talent een platform te geven.

DGTL Dome biedt een 360-holografische ervaring aan festivalgangers waarin opkomende talenten een podium krijgen om te inspireren. Het is een playground voor bezoekers waar ze deel uitmaken van de tentoonstelling. Zelfs als er geen optredens zijn, worden de bezoekers uitgenodigd om de Dome te verkennen en te ontdekken. Een art installatie op een festival moet bezoekers inspireren en zich laten ontsnappen van hun dagelijks leven: "In essentie komen musea en dancefestivals in veel opzichten overeen: het zijn inspirerende utopieën waar men een tijdelijke ontsnapping uit het dagelijks leven vindt en geïnspireerd wordt”, zegt directeur van DGTL Ellen Evers.

 “Alle drie de betrokken partijen hebben de ambitie om een meer inclusieve en diverse muziek- en kunstindustrie te creëren"

De campagne bestaat uit drie fases en begint met een geanimeerde teaser van de DGTL Dome, die een voorproefje geeft van wat bezoekers kunnen verwachten tijdens het festival. In de tweede fase maakt het publiek kennis met verschillende aspecten van de campagne. En voor de laatste fase kunnen bezoekers de Dome bezoeken tijdens de DGTL festival.

Natuurlijke samenwerking

De samenwerking, geïnitieerd door ABN AMRO, verdiept het langdurige partnerschap tussen DGTL, Stedelijk Museum en ABN AMRO. Alle drie zetten zich zowel los van elkaar als gezamenlijk in voor het bevorderen van gelijke kansen in de kunst- en cultuursector. “Alle drie de betrokken partijen hebben de ambitie om een meer inclusieve en diverse muziek- en kunstindustrie te creëren", aldus Evers. Op deze manier probeert ABN AMRO hun nieuwe merkidentiteit aan ook een jonger publiek over te brengen.

Tickets

De weekenders & zondag tickets zijn inmiddels uitverkocht, maar er zijn nog tickets beschikbaar voor de opening night, zaterdag of de officiële afters te bemachtigen.

 


Bureaus

Media

Economisch