Dirk van den Broek verscherpt doelstellingen in eiwittransitie

Dirk van den Broek verscherpt doelstellingen in eiwittransitie

04-03-2024 (09:55) - Marketing

Dirk van den Broek verscherpt de verhoudingen van plantaardige en dierlijke eiwitten in de winkels. Hiermee verstevigt de discountformule zijn doelstellingen in de eiwittransitie. Met deze stap committeert Dirk zich ook aan de doelstellingen van Stichting Wakker Dier.

De vlees- en zuivelindustrie zorgt voor veel CO2-uitstoot. Ook groeit de wereldbevolking, waardoor er steeds meer voedsel nodig is. De eiwittransitie is nodig om de klimaatdoelen te bereiken en verdere opwarming van de aarde te beperken. Het is daarom noodzakelijk om de productie en consumptie van dierlijke producten te verminderen.

Door bewuste keuzes te maken, wil Dirk zijn klanten inspireren om steeds vaker te kiezen voor een plantaardige eiwit. Ivar Venema, manager commercie bij Dirk: “Minder vleesacties in onze folder en vleesvervangers in het vleesschap. Dit zijn een aantal zaken die wij inzetten om de keuze voor vlees steeds minder vanzelfsprekend te maken. Ook gaan we aan de slag met het inspireren van onze klanten. Het is namelijk best even zoeken naar hoe je vlees vervangt als je dat niet gewend bent. Daar helpt Dirk je graag bij. Dat alles uiteraard voor de laagste prijs.”

Plantaardig groeit

Dirk ziet een toename in de verhouding plantaardige ten opzichte van dierlijke eiwitten. Van 40,3% in 2022 groeit het aandeel plantaardig naar 43,12% over 2023, waarmee de zelf gestelde doelstelling voor 2023 van 42% behaald wordt. Dit geeft de supermarkt het vertrouwen voor een nieuwe doelstelling om eind 2025 een eiwitverhouding van 50% plantaardig te hebben. Een mooi tussendoel naar het einddoel van 60% plantaardig in 2030. Door eigen doelstellingen aan te scherpen, sluit Dirk vanaf nu aan bij de doelstellingen van Wakker Dier.

Over Dirk van den Broek
Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 130 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl. 


Bureaus

Media

Economisch